صبح روز پنجشنبه در یک اقدام فرهنگی، شهر بازی رنگین‌کمان همدان از سوی جمعیت هلال‌احمر همدان به‌عنوان نخستین «شهر بازی بشردوستی» در جهان معرفی شد؛ شهر بازی‌ای که حالا به کودکان مبتلا به سرطان تعلق دارد.

در این شهر بازی که با اهدای لوح زرین از سوی جمعیت هلال‌ احمر استان همدان به‌ عنوان نخستین «شهر بازی بشردوستی» کشور معرفی شده، امکان استفاده رایگان و ایجاد لحظات فرح‌ بخش برای کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان فراهم است. معرفی این شهر بازی به‌عنوان «شهر بازی بشردوستی» به همت جمعیت هلال‌احمر همدان صورت گرفته است؛ جمعیتی که بنا به گفته مدیرعامل خود، چندسالی است که ترویج فرهنگ بشردوستی را جزو اولویت‌های اساسی خود قرار داده است. معرفی چند مدرسه با عنوان «بشردوستی» در استان و برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی- هنری با عنوان «بشردوستی» از دیگر فعالیت‌های این جمعیت در چند‌سال اخیر است.

ترویج بشردوستی به‌عنوان یک نماد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان در گفت‌وگو با «شهروند» با بیان این‌که هدف از معرفی یک شهر بازی در همدان با عنوان «بشردوستی» در راستای اهداف راهبردی و استراتژی نهضت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر است، گفت: «جمعیت هلال‌احمر همدان تصمیم دارد تا بشردوستی را به‌عنوان یک نماد و نشانه در سطح استان برجسته کند.» دکتر بهروز کارخانه‌ای ادامه داد: «ما تمام اقدامات بشردوستانه را رصد و به همین منظور برنامه‌هایی مبتنی بر موضوعات بشردوستانه را در سطح استان تبیین می‌کنیم.» کارخانه‌ای با بیان این‌که ظرفیت فعالیت بشردوستی در تمام مشاغل وجود دارد، ادامه داد: «باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود. جمعیت هلال‌احمر همدان ترویج بشردوستی را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی انتخاب کرده و در این راستا تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.» بهروز کارخانه‌ای اظهار کرد: «بدون اغراق می‌توان گفت این شهر بازی نخستین «شهر بازی بشردوستی» در جهان است.» او با اشاره به تفاهمنامه منعقدشده بین جمعیت هلال‌احمر و شهر بازی رنگین‌کمان که چند ماه پیش به امضای طرفین رسید، از همکاری مدیریت و پرسنل این شهر بازی در اجرای فعالیت‌های بشردوستانه و اقدامات عام‌المنفعه تقدیر کرد. او در ادامه از فراهم‌ کردن امکان استفاده کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان از این شهر بازی و ایجاد لحظات فرح‌بخش برای آنها در کنار غنچه‌های هلال گفت و افزود: «علاوه بر بیماران خاص، این شهر بازی خدمات خود را به دانش‌آموزان و دانشجویان در قالب اعضای واحدهای جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز ارایه کرده است.»

نمایشگاه کاریکاتور و خوش‌نویسی با موضوع بشردوستی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان همچنین با اشاره به پیشینه کهن فرهنگی و تاریخی استان همدان از برگزاری نمایشگاه کاریکاتور و خوشنویسی با موضوع بشردوستی خبر داد. کارخانه‌ای معرفی نخستین مدرسه بشردوستی در همدان و معلم بشردوست در شهرستان نهاوند را به‌عنوان اقداماتی نام برد که از سوی هلال‌احمر همدان صورت گرفته است.

حرکت در مسیر بشردوستی

همچنین مدیرعامل مجموعه فرهنگی- تفریحی شهر بازی رنگین‌کمان ضمن تشکر از جمعیت هلال‌احمر برای کلیدزدن چنین رویدادهایی، از تلاش کارکنان این شهر بازی برای حرکت در مسیر بشردوستی سخن گفت و ابراز امیدواری کرد این همکاری دوسویه ادامه داشته باشد.

حمید بطحایی از ارایه خدمات تفریحی رایگان به بیماران خاص ازجمله کودکان مبتلا به سرطان بستری‌شده در بیمارستان بعثت خبر داد و خاطرنشان کرد: «کارکنان جمعیت هلال‌احمر و خانواده‌های آنها نیز با تخفیف ویژه توانستند از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند.» او اظهار کرد: «همکاری با هلال‌احمر در این اقدامات خیرخواهانه به بار نشست و تابلوی زرینی رونمایی شد که رنگین‌کمان بشردوستی را برای استان همدان به ارمغان می‌آورد.» گفتنی است، در لوح زرین «شهر بازی بشردوستی» آمده است: «موجب خرسندی است که شهر بازی رنگین‌کمان به‌عنوان نخستین شهر بازی بشردوستانه توسط جمعیت هلال‌احمر استان همدان معرفی می‌شود. این شهر بازی تسهیلاتی را برای کودکان مبتلا به سرطان فراهم کرده تا اوقاتی شاد و مفرح داشته باشند؛ لذا این اقدام بشردوستانه مدیریت و کارکنان شهر بازی قابل تقدیر و سپاس است.»