برای خیلی از مردم علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی، بودن در مراکز تفریحی جزء مهم برنامه سفر است. یکی از مراکز تفریحی که مورد توجه کودکان و حتی والدین قرار دارد پارک های تفریحی یا شهربازی ها هستند. همه ساله بر تعداد شهرهای بازی در جهان افزوده شده، امکانات آنها به روز تر می شود و این باعث میشود برخی مواقع علاقمندان آنها صرفا با هدف استفاده از وسایل تفریحی به گوشه و کنار جهان سفر کنند. در این مطلب گلچینی از 10 شهر بازی برتر سال 2015 که توسط کاربران سایت معتبر Tripadvisor انتخاب شده اند را معرفی می کنیم.

1- Europa-Park آلمان
علی رغم اینکه این پارک با بیش از 5 میلیون بازدید کننده در رتبه دوم اروپا پس از دیزنی لند پاریس قرار دارد، اما به دلیل تنوع بالا و جاذبه های ویژه برای علاقمندان وسایل هیجانی، بیشترین امتیاز را از کاربران Tripadvisor دریافت کرده است. این پارک در جنوب غربی آلمان واقع شده و اگر برنامه سفر شما شامل اقامت در یکی از شهرهای فرایبورگ آلمان یا استراسبورگ فرانسه باشد میتوانید از یکی از بهترین پارک های تفریحی جهان دیدن کنید.

ترن هوایی Blue Fire:
  • از محبوب ترین های Europa Park آلمان
  • دارای تعداد بسیاری مارپیچ های هیجان انگیز
  • در چهار نقطه شما را وارونه خواهد کرد!
Blue Fire از محبوب ترین های Europa Park آلمان است
Blue Fire از محبوب ترین های Europa Park آلمان است
Blue Fire از محبوب ترین های Europa Park آلمان است
ترن هوایی Silver Star:
  • سرعت ماکزیمم 130 کیلومتر در ساعت
  • تحمیل 4g به بدن شما و سقوط از ارتفاع 67 متری
  • در 2 دقیقه و 53 ثانیه بر روی مسیر 1620 متری حرکت میکند
سقوط از ارتفاع 67 متری
رولر کوستر مشهور Silver Star در شهربازی Europa Park سرعت ماکزیمم 130 کیلومتر در ساعت را دارد.
Silver Star در 2:53 دقیقه بر روی مسیر 1620 متری حرکت میکند
ترن هوایی Poseidon:
  • از نام خدای دریاها در یونان باستان گرفته شده
  • مسافت 836 متر را در حالی طی میکند که در برخی نقاط بدن شما سه برابر جاذبه زمین تحت تاثیر قرار می گیرد

2- PortAventura Park اسپانیا
معروفترین شهربازی اسپانیا که در جنوب بارسلون واقع شده است سالانه چهار میلیون بازدید کننده دارد و به راحتی از طریق قطارهای حومه بارسلون قابل دسترسی است. رولر کوستر های این شهربازی جزء بلندترین و سریعترین های اروپاست.

3- Tivoli Gardens دانمارک
سومین منتخب Tripadvisor رده سوم بیشترین بازدید در قاره اروپا را نیز تصاحب کرده است. این مجموعه که شامل باغ زیبایی نیز هست و در سال 1843 افتتاح شده، دومین شهربازی قدیمی جهان نامیده می شود. دسترسی به این مجموعه در گپنهاگ بسیار راحت است. در حال حاضر کودکان زیر هشت سال نیازی به بلیط ورودی نداشته و سایر افراد با ارائه بلیط 99 کرونی میتوانند از تمام وسایل شهر بازی استفاده کنند.

4- Disneyland Park فرانسه
مشهورترین پارک تفریحی اروپا که بخشی از آن را وامدار شعب آمریکایی و البته نامه دیزنی است در نزدیکی پاریس واقع شده و سالانه 10 میلیون بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد.

5- Gardaland Park ایتالیا
این پارک تفریحی در شمال شرقی ایتالیا واقع شده و تقریبا از شهرهای پرجاذبه ایتالیا دور است. اما اگر مقصد شما شهر ورونا در 15 کیلومتری آن باشد میتوانید از این جاذبه تفریحی نیز استفاده کنید.

تا به اینجا با پنج پارک تفریحی بزرگ و مدرن جهان در سال 2015 آشنا شدید، در قسمت دوم این مقاله اطلاعات سایر پارک های بزرگ جهان Walt Disney Studios Park فرانسه، Alton Towers انگلیس، Efteling هلند، Lisebergs Nojespark سوئد و Divo Strov روسیه آشنا خواهید شد.