دبی را در حال حاضر می توان خانه‌ی برترین های دنیا به شمار آورد زیرا بلندترین برج دنیا، بزرگ ترین جزایر مصنوعی جهان و نخستین هتلی که درون خود جنگل بارانی دارد در این کشور واقع شده اند. به تازگی نیز بزرگ ترین پارک سرپوشیده جهان در این شهر گشایش یافته و برای چندمین بار نامش بر سر زبان ها افتاده است.

پارک IMG Worlds of Adventure حدود ۱۴۰۰ هزار متر مربع مساحت داشته و با محوریت شخصیت های کارتونی و دنیای دیسنی در تاریخ نهم شهریورماه سال 95 افتتاح شد.

IMG Worlds of Adventure‏ یک شهربازیست که ساخت آن هزینه ای بیش از یک میلیارد دلار داشت و سه سال طول کشیده ‏است. این شهر بازی روز چهارشنبه درهای خود را برای اولین بار به روی عموم گشود.این پارک موضوعی وسعتی به بزرگی ‏‏28 زمین فوتبال دارد که در آن 22 وسیله بازی قرار گرفته است.ترن هوایی این شهر بازی خود یکی دیگر از رکورد دارها در ‏دبی است ، این ترن هوایی بلندترین و سریع ترین ترن هوایی در امارات لقب گرفته است.

در این پارک 28 رستوران و 25 فروشگاه نیز وجود دارد. این شهربازی در فضای بسته دارای تهویه کننده هوا نیز می باشد تا در ‏فصل گرم تابستان جذابیت آن برای بازدیدکنندگان بیشتر شود و آسایش بیشتری داشته باشند.

مسئولان دبی با ساخت این مجموعه تفریحی و سرگرمی جدید امیدوار هستند که این شهر بتواند تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طور میانگین ۲۰ میلیون گردشگر را از سراسر دنیا به این منطقه جذب نماید. این در حالی است که در نمایشگاه بین المللی سال ۲۰۱۵، ۱۴ میلیون نفر به دبی سفر کرده بودند.

داخل مجموعه IMG انواع گوناگونی از وسایل بازی و سرگرمی تعبیه گشته که از جمله می توان به ترن هوایی که تمام فضای پارک را تحت پوشش خود دارد، اشاره نمود.

ایده ساخت این شهربازی سرپوشیده به دنبال گرمای ۴۱ درجه سانتی گرادی دبی در فصل تابستان و فرار از این هوای طاقت فرسا شکل گرفته.

از جمله جاذبه های اصلی این پارک موضوع‌ محور، می توان به Haunted Hotel اشاره کرد که در روز افتتاحیه هنوز بخش هایی از آن باز نشده بود.

در آخر نیز بد نیست به دیگر مجموعه های تفریحی کشور امارات همانند دنیای فِراری در ابوظبی اشاره کنیم که سریع ترین ترن هوایی دنیا در آنجا مستقر شده و مبلغی معادل ۲٫۸ میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه گشته.