مدیر کل استاندارد لرستان از استاندارد سازی وسایل شهربازی «کیو» در مرکز این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه قنبریان ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اقدامات اداره کل استاندارد لرستان در حوزه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: افزایش پوشش استاندارد سازی برای تولیدات داخلی، ترویج استاندارد سازی، انعقاد تفاهم نامه های همکاری در این حوزه، کنترل کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری تولید داخل و … از جمله اقدامات این اداره به شمار می آید.

انجام بیش از ۱۰۰۰ مورد بازرسی از سطح مراکز عرضه کالا در لرستان

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این ادار کل طی پنج ماه نخست امسال در حوزه های مختلف عنوان کرد: در مدت زمان یاد شده هزار و ۸۴ نفر ساعت آموزش برای کارکنان اداره کل استاندارد و مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی از جمله این اقدامات بوده است.

مدیر کل استاندارد لرستان با اشاره به صدور ۲۲ پروانه استاندارد اجباری در مدت زمان یاد شده در لرستان بیان داشت: همچنین در این مدت ۴۳ پروانه استاندارد اجباری در استان تمدید شده است.

قنبریان از ۳۵۳ مورد بازرسی از واحدهای تحت پوشش اداره کل استاندارد لرستان خبر داد و بیان داشت: همچنین ۲۷۲ مورد نمونه برداری از سطح واحدهای تولیدی و کارخانجات سطح استان لرستان طی پنج ماه نخست امسال صورت گرفته است.

وی همچنین به بازرسی از سطح واحدهای طلافروشی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار واحد تعیین عیار طلا در لرستان وجود داشته که حدود دو مورد از آنها فعال هستند.

مدیر کل استاندارد لرستان با اشاره به انجام ۳۱ مورد نمونه برداری از مراکز عرضه طلا در لرستان تصریح کرد: هچنین در مجموع طی مدت زمان یاد شده بیش از هزار و ۸۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا در استان در قالب اجرای طرح «طاها» صورت گرفته است.

قنبریان همچنین از انجام ۷۹۵ مورد بازرسی از سطح واحدهای عرضه سوخت مایع در لرستان خبر داد و گفت: همچنین ترازوهای هزار و ۸۵۷ واحد صنفی در سطح استان نیز مورد تست و آزمون اداره کل استاندارد قرار گرفته اند.

وسایل شهربازی «کیو» استاندارد هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استاندارد سازی وسایل بازی شهربازی های لرستان اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل استاندارد لرستان در حال حاضر همه وسایل بازی مستقر در شهربازی «کیو» خرم آباد غیر از یک وسیله استاندارد سازی شده اند.

مدیر کل استاندارد لرستان همچنین از تعطیل کردن شهربازی «دانشجو» خرم آباد به دلیل استاندارد نبودن وسایل بازی آن خبر داد و گفت: متاسفانه شهرداری خرم آباد در بحث استاندارد سازی وسایل بازی شهربازی «خانواده» همکاری لازم را ندارد و بعد از پلمپ کردن وسایل بازی توسط استاندارد، دوباره اجازه فعالیت به بهره بردار این شهربازی ا می دهد.

قنبریان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۴ دستگاه از وسایل شهربازی «کیو» خرم آباد استاندارد هستند گفت: البته موعد مجوز استاندارد برخی از وسایل این شهربازی در ماههای آبان و آذر به سر می رسد و باید دوباره کار اخذ مجوز برای آنها انجام شود.

وی همچنین در رابطه با وسایل بازی مستقر در سطح پارکهای لرستان تصریح کرد: متاسفانه هیچ کدام از این وسایل بازی مستقر در پارکها استاندارد نیستند و ما این موضوع را به شهرداری اعلام کرده ایم.

مدیر کل استاندارد لرستان همچنین از ورود این اداره کل برای استاندارد سازی مصالح ساختمانی به ویژه شن و ماسه در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: تا پیش از این تنها ۳۰ درصد واحدها در این حوزه مصالح ساختمانی استاندارد داشتند و این در حالیست که با اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل استاندارد هم اکنون شاهد ارتقا سطح کیفیت مصالح تولیدی در این واحدها هستیم.