به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ؛ ایرج جهانگیر مدیرعامل ارم سبز در مراسم بهره برداری از این دستگاه گفت : امسال دو دستگاه جدید “ستاره گردان” از شرکت” زایر” آلمان و سقوط آزاد از شرکت “funtime ” آلمان خریداری و با خصوصیات مهیج ترین و مرتفع ترین دستگاه ایمن و استاندارد شهربازی در مجموعه ارم نصب و بهره برداری شده است.

وی افزود: دستگاه سقوط آزاد سیستم کنترلی دستگاهPCL و دارای چهار برنامه متنوع بازی است ، حداکثر ارتفاع دستگاه سقوط آزاد حدود 100متر و ظرفیت آن 24 نفر است.

جهانگیر گفت : سرنشینان این دستگاه ضمن چرخش افقی و بازدید مناظر ارم سبز پس از رسیدن به اوج ، با سرعت حدود 100کیلومتر بر ساعت سقوط آزاد را تجربه می کنند و دستگاه با سیستم ترمز مغناطیسی متوقف می شود.

وی اظهار داشت : با توجه به اهمیت موضوع ایمنی ، مرتفع ترین دستگاه شهر بازی کشور دارای یک پست فشار برق مستقل برای سیستم محرکه 320کیلوواتی است و حتی در صورت قطع برق یا هر گونه اختلال ؛سیستم های کنترلی و ایمنی پیشرفته ای در بخش مدیریت و راهبری دستگاه پیش بینی شده است.

جهانگیر گفت : همزمان با مراحل نصب پس از عقد قرارداد با شرکت های بازرسی ایمنی TUV وISQI ؛ مراحل طراحی ، ساخت ، نصب و آزمایش های اولیه مورد تایید شرکت های مذکور قرار گرفت و به صورت توام ، بازرسان و کارشناسان خبره داخلی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز بر اجرای این فرآیند نظارت دقیق داشتند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما