شبیه ساز حرفه ای مسابقات اتومبیلرانی ساریسا با سیستم متحرک سه محوره

دستگاه‌ های شبیه‌ ساز برای القای حس واقعی بازی‌ ها ساخته می‌ شوند و افراد مختلف هزینه‌ های گوناگونی را برای این دستگاه‌ها می‌ پردازند. داشتن یک دستگاه شبیه ‌ساز برای القای حس واقعی بازی‌ های مختلف آرزویی است که احتمالا همه‌ جوانان در دوره‌ای از زندگی خود داشته ‌اند، خصوصا اگر بحث شبیه‌ سازهای رانندگی و آن هم از نوع متحرک در میان باشد. قاعدتا هرچقدر کامپیوترها پیشرفت کنند، به همان نسبت دستگاه های شبیه ساز رانندگی نیز دقیق تر و واقعی تر می شوند. اما چقدر واقعی؟ شرکت توسعه فناوری ساریسا که تمرکز فعالیت خود را بصورت تخصصی بر روی شبیه ساز های حرفه ای متحرک و متعامل معطوف کرده است توانسته با بهره گیری از دانش بومی و تخصصی برای اولین بار دستگاه های شبیه ساز حرفه ای و متعامل رانندگی را طراحی و تولید نمایید. با افتخار اعلام میکنیم که محصولی که اطلاعات آن را ذیلا مشاهده میفرمایید بصورت صد در صدی و در تمامی حوزه های مکانیک سخت افزار و نرم افزار کاملا بومی بوده و مراحل تحلیل، طراحی و ساخت آن تماما در داخل میهن عزیز اسلامی و توسط متخصصین شرکت توسعه فناوری ساریسا تولید گردیده است. از قابلیت های بارز این محصول متمایز و انحصاری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

▪️اولین و تنها شبیه ساز تعاملی “کاملا تولید داخل”
▪️قابلیت استفاده توسط عینک واقعیت مجازی ساریسا و مانیتور بصورت همزمان
▪️طراحی و ساخت عینک واقعیت مجازی منحصرا برای استفاده در این شبیه ساز
▪️سیستم حرکتی پنوماتیک، هیدرولیک یا سرو اکچویتور (به انتخاب مشتری)
▪️قابلیت بازی چند نفر بصورت همزمان (مولتی پلیر)
▪️انتقال تمامی Reaction ها بصورت بلادرنگ و بدون تاخیر
▪️بازو های حرکتی با کورس 20 سانتیمتر (سه محوره، چهار محوره و شش محوره به انتخاب مشتری)
▪️توانایی همگام سازی با بیش از 100 بازی
▪️پشتیبانی تمام وقت و تامین تمامی قطعات و ملوزمات مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن در صورت نیاز
▪️سیستم فرمان، پدال و صندلی حرفه ای با قابلیت دنده شیفتینگ یا اتوماتیک
▪️توانایی استفاده بصورت شبیه ساز آموزشی با قابلیت تحلیل دقیق پارامترهای رانندگی با ویژگی های آموزشی و تحلیلی:
▫️ امکان اجرا تا 6 درجه آزادی
▫️ قبلیت تشخیص خروج از پیست و برخورد به دیواره پیست
▫️ امکان القا حس تعویض دنده و معکوس دنده
▫️ امکان القا G در هنگام گرفتن ترمز, کشیدن ترمزدستی و drift
▫️ امکان تشخیص صحت تعویض دنده و رکورد کردن وضیعت آن
▫️ امکان تشخیص میزان صدمه به سیستم های مختلف خودرو نظیر تعلیق و …
▫️ امکان مانیتورینگ تمامی پارامترهای خودرو نظیر دور موتور، سرعت، دریچه گاز، کلاچ، ولتاژ باطری، فشار روغن، ABS و … و نمایش آنها هم به صورت نرم افزاری و سخت افزاری بر روی گیج
▫️ امکان کنترل دستگاه از طریق اتاق کنترل جهت مانیتورینگ و Emergency
▫️ قالبیت استفاده برای آموزش سطح مبتدی رانندگی و حرفه ای جهت مسابقات دریفت و سرعت
▫️ قابلیت اجرا به صورت پنوماتیک، هیدرولیک و سرو اکچویتور
▫️ ابعاد کوچک و قابل حمل
▫️ قابلیت اجرا به صورت تک مانیتوره، پانوراما (سه مانیتوره) و واقعیت مجازی (قرار گیری راننده در داخل کابین با استفاده از عینک واقعیت مجازی ساریسا)
▫️ توانایی اتصال به سیستم کارت خوان شهربازی
▫️ محصولی کاملا انحصاری

معرفی شبیه ساز رانندگی متعامل ساریسا (نسخه پنوماتیک) سه محوره

محصول Real Racing VR شبیه ساز مسابقات اتومبیلرانی با قابلیت بازی بصورت چند نفره همزمان (Multiplayer) و متعامل با قابلیت حرکت صندلی توسط سه جک با کورس 20 سانت میباشد که نیروی جک ها توسط سیستم پنوماتیک تامین میشود و تمامی Reaction های بازی بصورت بلادرنگ به کنسول شبیه ساز منتقل میگردد و توانایی شبیه سازی حرکات در سه درجه آزادی تحت محور های roll با 58 درجه و pitch با 77 درجه و heave با 200 میلیمتر را دارا میباشد.

* roll = حرکت دورانی به چپ و راست
* pitch = حرکت دورانی به جلو و عقب
* heave = حرکت به صورت خط عمودی

لازم به ذکر است که تامین نیروی حرکتی توسط سیستم پنوماتیک باعث کاهش چشمگیر هزینه های نگهداری و افزایش ضریب اطمینان در آینده به نسبت سایر سیستم ها از جمله هیدرولیک و الکترو موتور ها میگردد و عاری از هرگونه مشکلات از قبیل (نشت روغن و خرابی پاورپک در سیستم هیدرولیک و اتصال حلقه و یا اتصال کلاف به کلاف، نیم سوز شدن و سوختن موتور و خرابی گیربکس در سیستم های الکترو موتور و سرو اکچویتورها) میباشد.

در ادامه از قابلیت های بارز شبیه ساز رانندگی ساریسا میتوان به همگام سازی با عینک واقعیت مجازی بیسیم تولید این شرکت اشاره نمود که کاربر با استفاده از عینک واقعیت مجازی بیسیم ساریسا کاملا درون کابین ماشین قرار گرفته و با حرکت سر توانایی مشاهده تمام محیط داخل کابین را داراست و در این حالت دیگر نیازی به استفاده از مانیتور جداگانه نمیباشد.

همچنین سیستم مجهز به صندلی حرفه ای رانندگی، پدال (گاز، ترمز، کلاچ)، فرمان حرفه ای 900 درجه و مجهز به سیستم تعویض دنده شیفتینگ (دنده پشت فرمان) میباشد و یا کاربر میتواند تعویض دنده اتوماتیک را انتخاب نماید.

از دیگر مزایای این شبیه ساز نرم افزار کنترل کننده مرکزی آن میباشد که با تعامل لحظه ای با قسمت الکترونیکی دستگاه امکان تعریف و تنظیم تمامی پارامتر ها از قبیل شدت و میزان جابجایی جک ها، تنظیم درجه آزادی در هر سه محور، امکان سفارشی کردن و انتخاب بازیها، تنظیمات سیستم کارتخوان و … را بصورت لحظه ای دارا میباشد.

دقت شبیه ساز اتومبیلرانی ساریسا به قدری بالاست که علاوه بر استفاده بصورت دستگاه بازی میتواند بصورت شبیه ساز آموزش رانندگی حرفه ای و دریفت مورد استفاده قرار گیرد بصورتی که در نرم افزار مرکزی تمام پارامترهای خودرو، پیست بازی و شیوه رانندگی (بعنوان مثال نحوه تعویض دنده) بصورت دقیق مورد تحلیل قرار گرفته و سیستم حتی توانایی ارائه المانهایی نظیر درجه حرارت موتور ، میزان باز بودن دریچه گاز، فشار وارده بر اکسل تحت محور های x,y,z، دمای موتور و … را در لحظه داراست و بصورت بلادرنگ امکان مشاهده تمامی موارد وجود دارد.

شبیه ساز رانندگی سه محوره پانوراما توسعه فناوری ساریسا
شبیه ساز رانندگی 4 محوره (دریفت) توسعه فناوری ساریسا

همانگونه که قبلا گفته شد، با افتخار اعلام میکنیم که این محصول کاملا بومی بوده و مراحل تحلیل، طراحی و ساخت، تماما در داخل کشور عزیزمان ایران و توسط متخصصین شرکت توسعه فناوری ساریسا انجام شده است و هیچ گونه وابستگی نرم افزاری و سخت افزاری در این محصول وجود ندارد.