در قسمت قبلی این مقاله به بررسی و معرفی 5 پارک برتر و پر مخاطب دنیا در سال 2015 از نظر کاربران سایت معتبر Tripadvisor پرداختیم. در این مقاله رتبه ششم تا دهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

6- Walt Disney Studios Park فرانسه
این پارک در واقع تکمیل کننده پارکی است که در شماره چهار معرفی کردیم و می توان با خرید بلیط از هر دو پارک دیدن کرد. بیشتر وسایل بازی این پارک بر مبنای شخصیت های والت دیزنی ساخته شده و حتی تعدادی استودیو برای شبیه سازی جلوه های ویژه وجود دارد.

7- Alton Towers انگلیس
محل فعلی این مجموعه به عنوان پارک گلها در سال 1860 افتتاح و در سال 1980 شهربازی آن نیز راه اندازی شد. مثل بسیاری از پارک های تفریحی، این مجموعه نیز با تعبیه 9 دستگاه رولر کوستر در انواع مختلف سعی در جذب علاقمندان رولر کوستر دارد.

8- Efteling هلند
شهر بازی معروف هلندی سالانه بیش از چهار میلیون بازدید کننده داشته و در رتبه چهارم اروپا از نظر تعداد بازدید قرار گرفته است. علاوه بر فضای سبز، طراحی و سبک معماری این مجموعه در موفقیت آن نقش اساسی داشته است.

9- Lisebergs Nojespark سوئد
این مجموعه در شهر گوتنبرگ واقع شده و بر خلاف پارکهای شماره 7 و 8 که از شهرهای معروف انگلیس و هلند دور است دسترسی راحت تری دارد. رولر کوستر چوبی Balder این شهر بازی که چند بار به عنوان برترین رولر کوستر چوبی دنیا انتخاب شده قسمت اعظم بازدید کنندگان را به خود اختصاص می دهد.

10- Divo Ostrov روسیه
در شهر زیبای سنت پترزبورگ و در سال 2003 برای اولین بار یک مجموعه تفریحی بر اساس ایده دیزنی لند افتتاخ شد و البته بر همین اساس، هم اکنون مشهورترین و بزرگترین شهربازی روسیه به شمار می رود.