فرماندار شهرستان جاسک از احداث بزرگترین شهر بازی شرق استان در شهرستان جاسک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سالاری ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات فرمانداری جاسک برگزار شد، بیان داشت: از جمله مهمترین برنامه های فرمانداری در سال پیش، تلاش برای جذب و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی، با هدف افزایش تولید و سطح اشتغال بود. بر این اساس فرمانداری شهرستان جاسک فعالیت خود را به تحقق این مهم معطوف کرده که نتایج خوبی حاصل شد.

وی عنوان کرد: در بخش کشاورزی با افزایش سطح زیر کشت، با توجه به اصلاح الگوی کشت از دو هزار و ۵۰۰ هکتار با کشت غالب هندوانه، به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار شامل گندم، ذرت، یونجه بوده است که حجم سرمایه گذاری درحوزه کشاورزی جاسک در سال ۹۴، حدودا ۴۵۰ میلیارد ریال بوده که بالغ بر۶۰۰ میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرده است.

سالاری افزود: برنامه اصلاح الگوی کشت با هدف تکمیل زنجیره تولید، مراقبت از عرصه های جنگلی منابع طبیعی حفظ محیط زیست و امکان صادرات دام به مرحله اجرا گذاشته شد.

فرماندار جاسک گفت: اصلاح روشهای آبیاری با هدف افزایش بهره وری منابع آب و جلوگیری از اتلاف منابع به میزان ۲۵۰۰ هکتار از زمین های باغی و زراعی شهرستان با اصلاح روش آبیاری از غرق آبی به قطره ای انجام شده است

همچنین سالاری از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های تولید و عمل آوری ۴۰۰ تن میگو در مساحت ۱۵۰ هکتار که این تولید با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریال خبر داد که از محل صادرات این محصول بالغ بر ۲ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

سالاری از احداث بزرگترین شهر بازی شرق استان در جاسک خبر داد و گفت : شهربازی سادرمن با سرمایه گذاری ۸ میلیارد ریال و وسعت ۳۵۰۰ متر مربع راه اندازی می شود.